- Enkel-DIN med støtte for rattstyring
- 160 MHz 32-bits egenutviklet DSP
- 20-bands EQ
- Støtte for DAB/DAB+
- Tidskompensering
- Kompatibel med rattstyring
- 4x50W MOSFET
- Bluetooth 5.0 & handsfree (med intern og ekstern mikrofon)
- 3 par lågnivåutganger (med målt 4 Volt)
- 24-bits DAC
- FM-radio med RDS
- Variabel display- og knappbelysning
- Fjernkontroll medfølger
OBS! Skal du koble inn rattstyringskabelen fra Connects2 til MAX M150-BDX, bruk den kabelen som er merket med Pioneer/Sony, det er en 3.5mm-kabel.
DAB+
Stereoen er utstyrt med DAB+ som står for Digital Audio Broadcasting, noe som gir radioen din et krystallklart signal av digital kvalitet. Garder deg for den fremtidige slukkingen av FM-båndet! Land som Norge går helt over til DAB, der lydkvaliteten er noe helt annet. Best å oppleves for å fullt ut forstå!
Når ett eller to sluttrinn ikke er nok
Det er selvfølgelig at du vil bygge ut lyden. Ett, to eller tre sluttrinn? Med 3 par lågnivåutganger kan du koble inn flere sluttrinn. Det som imponerer mest er hva GAS kaller "True 4V", noe som betyr at bilstereoen leverer 4 målte volt på lågnivåutgangene. I typisk MAX-ånd er det ikke nok - M150-BDX tar lydopplevelsen til neste nivå ved å sikre lav impedans (>100 Ohm) for et forbedret signal-støyforhold og redusert risiko for ytre forstyrrelser. Den lave impedansen gjør at du kan drive flere trinn uten å miste spenning!
Alt du kan ønske deg av en bilstereo
Still ikke bare inn delingen i sluttrinnet, gjør det via stereoen! Det er når vi snakker om delingsmuligheter at M150-BDX briljerer, takket være en egenutviklet og høyytelses 160 MHz 32-bits DSP som kalles GAS DEXT7375. Det gir deg utrolig kontroll over lyden, direkte i stereoen. Du kan uten problemer kjøre et vanlig 2-veis oppsett med høypassfilter for front og bak. Det er når du vil gjøre mer at stereoens DSP vil kunne gjøre stor nytte.
Hva med et unikt 3-veis oppsett med utvalgte delingsfrekvenser? Filterbrattheten ligger på 6/12/18/24 dB per oktav! GAS har også implementert et filter som gjør det mulig å senke diskantnivået med opptil 8 dB fra 1.000 til 16.000 Hz. Dette er utmerket for deg som opplever at diskanten i instrumentpanelet eller A-stolpene føles litt påtrengende. Det går også an å velge et modus som kalles "Through" og da sendes signalet helt ufiltrert videre. Mulighetene er nesten uendelige. Se listen nederst på siden for hvordan ditt lydsystem kan stilles inn!
En uslåelig equalizer
Noen ganger vil du fremheve ulike elementer av lyden, for eksempel vil du kanskje løfte frem bassen litt mer i lydbildet. Innebygd i M150-BDX finnes en 20-bands EQ. Unikt er også muligheten til inngrepsfrekvensens Q-verdi kan justeres i tre ulike nivåer (2, 3 og 4) avhengig av hvor mye du vil at equalizeren skal påvirke lyden. Vil du vite mer? Les GAS utførlige manual nederst på siden! For deg som vil at lyden skal låte så bra har GAS implementert en tidskompensering som gjør det mulig å finjustere tid og relativ fase til hver høyttaler for å optimalisere lyden og stereobildet til perfeksjon i bilen. Avstandene kan justeres i 1 cm trinn på samtlige utganger.
Hvordan kan man stille delingen?
- Et aktivt delt 2-veis kitsystem i framdørene med høypass og/eller lavpass. Sleng også inn en basskasse i bagasjerommet, som da stilles inn med lavpassfilter.
- Kitsystem i framdørene, koaksialhøyttalere i bakdørene som deles med høypassfilter. Samt basskasse med lavpassfilter.
- 3.5" koaksialhøyttalere på instrumentpanelet som deles med høypassfilter. Samtidig som 6.5" midbasser deles aktivt både høy/lavpass i dørene og to basselementer i bagasjerommet som deles med lavpassfilter.
- SPL-system med mellomregister og diskanter i dørene eller i en raggarplanke/SPL-planke med høypass/lavpass og høypass. Samt basselement i bagasjen med lavpassfilter.